Elektricitet och strömavbrott
Viktig information till medlemmar om el-nät och automatiska meddelanden vid strömavbrott.
Ellevio äger elnät till fastigheten. De ordnar strömförsörjning och alla boende är kunder till Ellevio individuellt. De meddelar även dig snabbast i händelse av strömavbrott. De har även all info om pågående åtgärder samt meddelar dig när problemet är avlöst.
Håll dig uppdaterad vid strömavbrott
Som boende rekommenderas du ha anmält dig till Ellevios automatiska meddelanden som går att få direkt dygnet runt via både SMS och e-post. Anmälan görs hos Ellevio här.
Råd vid strömavbrott
Ellevio har en sida med tips på vad du ska göra inför och under strömavbrott samt en checklista på saker att ha hemma för beredskap. Läs mer hos Ellevio här.
Avbrottskarta
En översikt över pågående strömavbrott hittar du på Ellevios egna Avbrottskarta som finns här: https://avbrottskarta.ellevio.se/
Inflyttning
Inför inflyttning behöver du bli kund hos Ellevio. Det blir du genom att ange kontaktuppgifter och anläggnings-id till den bostadsrätt du ska flytta in i genom denna länk här.
Utflyttning
När du flyttar från fastigheten behöver du säga upp ditt abonnemang hos Ellevio. Du rekommenderas säga upp abonnemanget på frånträdesdag så att flyttstäd kan genomföras innan utan problem. Du säger upp ditt avtal här.
Elbolag
Du rekommenderas även starta och avsluta abonnemang hos elbolag vid tillträdesdag och frånträdesdag. Det finns många olika leverantörer att välja mellan och jämförelser kan du hitta hos:
Elskling - https://www.elskling.se/
Compricer - https://www.compricer.se/el/bolag/
Nöjd-Kund-Index (NKI) från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) hittar du här: https://www.kvalitetsindex.se/branschundersokningar/energi